Každodenní čaj a jak na něj

Mezi čajaři je mnoho proudů a podproudů, v podstatě je každý jeden solitérním propagátorem tohoto nápoje a má své vlastní metody. Každému jednoduše vyhovuje něco jiného. Někdo si frčí na klasickém gong-fu obřadnictví, jiný preferuje taiwanský styl. A někdo zase marocký Touareg nebo Masala chai. Nic proti ničemu, prošel jsem si vším a ke všemu přičichl. Své závěry jsem si z toho vyvodil a nehodlám je tu nikomu předkládat. Ovšem krátký článeček na téma každodenní čajové praxe, ten si rád napíšu. Navíc mě nedávno jeden můj kamarád oslovil s prosbou, zda bych mu neporadil s výběrem čajového nádobí ( tom bude asi další článek), takže mi to leží teď nějak leží v hlavě. Inu, ideální čas na blogging. 

Nejprve bych vás rád uvedl do obrazu, který je mnohým určitě již dlouho známý, avšak pro jistotu… opakování je matkou moudrosti. Níže přikládám několik odkazů na „uvedení do děje“:

http://www.stream.cz/adost/10004643-zelene-caje-v-saccich

http://www.stream.cz/adost/755279-cerne-caje

http://www.stream.cz/adost/10003164-ledove-caje-bez-caje

http://www.stream.cz/peklonataliri/687899-caj

Výborně. Co jsem si z toho tedy odnesl já? Kromě klasického popíjení čaje, kdy si ho rád vychutnám sám či s přáteli a přikládám mu řekněme vyšší spirituální hodnotu, než je obvyklé, nebo popíjení při čajovnickém řemesle razím ještě ryze praktickou a od balastu oproštěnou cestu zavařovačky a nově i zavařovačky v2.0. Vysvětlím.

Samozřejmě na doma či podobně hraje prim masivní 900ml zavařovačka od oliv, do který prostě hodím nějaký ten list a za chvíli mám studený nebo „akorát k pití“ čaj s vydatnou chutí, co jednoduše povzbudí a hydratuje (zároveň odvodňuje, nezapomeňme!).

Na různé tancovačky a párty všeho druhu jsem si ponechal jednu naší „teapackovskou“ [týpkovskou] zavařovačku, kterou lze snadno pronést v batohu skrz security s tím, že jde o „cosi do domácnosti“.

A nakonec ideální varianta do školy v podobě nové plastové nádoby s dvojitým dnem z orijin.cz, která dovoluje přerušit louhování/macerování čaje. V kavárnách mi jí vždy ochotně doplní teplou vodou a až na drobné průniky vody mezi hrnekm samotným a komorou na listy je to parádní záležitost, která za to rozhodně stojí. Ale čaj za více jak 4 Kč/g bych si v tom rozhodně nedělal…

No ato je úvodem asi tak vše, jen poznatky z praxe. 

One thought on “Každodenní čaj a jak na něj

Zanechat Odpověď

