Jak se dostat k informacím, které vás doopravdy zajímají – ROZUZLENÍ

Tak aktuálně jsem se ustálil na následujícím workflow:

1) odebírám RSS feed ve Sdílených odkazech v Safari

– Zde si dovolím krátkou vsuvku. Tato cesta je sice pro mě nejpohodlnější, ale musím upozornit na některé její nedostatky. Zejména načítání článků probíhá dost neurvale (dokonce i WiFi). Nechápu proč. Taky nekonečný loading na iOS platformě je divný. Články už mám všechny načtené, ale kolečko se furt točí a točí… A navíc si feed nepamatuje svou pozici při scrollování na iPadu v režimu na výšku. Ale co už. Rychlé zprávičky čtu hned, kritérium pro odeslání do archivu je „nadčasovost“ článků. Tudíž zůstávám v obraze a zároveň neztrácím čas, když ho nemám. Tuhle cestu upřednostňuji i navzdory jejím nedokonalostem zejména proto, že na OSX při práci v Safari neustále vidím, co se děje (když chci). A to mi vyhovuje.

2) posílám do Pocket

– Tady bych se opět rád na chvilku zastavil. Readability je mi sice celkově bližší, avšak nenabízí přívětivé sdílení přímo z aplikace do Evernote. A to je klíčové. Tedy jediná věc, která rozhodla ve prospěch této služby. Škoda, mohlo nám to vyjít, Readability. 😦

3) cílová páska: Evernote (zůstává)

Flipboard šel tedy ze zařízení nadobro pryč. Alespoň prozatím. Moc rád bych se však němu někdy zase dostal. Uvidíme, co z toho bude… Dneře má u mě otevřené… Facebookovské tlačítko „Uložit“ mi tu straší pořád a stále mu chybí nějaké backend řešení. Není kde si pak články přečíst. Twitter jsem trochu „poladil“ a nyní funguje skvěle jako alternativní zdroj zpráv mimo mé oblíbené weby, které odebírám přes Sdílené odkazy.

Nakonec jsem tedy podlehl trendu. Hlavní důvod je jasný: fragmentace. Na tohle velké téma se zaměřím někdy v příštím (již rozepsaném) článku. Zde myšleno v kontextu toho, že složeb na ukladání článku offline je vícero (4 hlavní) a protože si trh zvolí jednu jako dominantní, její vývojáři jí věnují o to větší péči. Readability se mi neaktualizovala už asi od podzimu. Škoda. nedošlo k žádné změně, a že rozhodně je prostor na vylepšování. Třeba zmíněná integrace Evernote. kdyby trh nebyl fragmentovaný, ale naprosto jednotný a tudíž i monopolní, byl by v tomto ohledu klid.

Zanechat Odpověď

