PostWWDC15 era – jednání první

Taky jste to viděli? Jistota, zmatek i nabubřelé EGO? Tak si to vyjasníme…
Apple Music

Už jsem shlédnul něco komentů oslavných i hejtujících na webu. V čem vidím přínos pro muzikanty? Dnes mají slavní muzikanti Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, SoundCloud. Pokud se tedy hudbou živí na 100%. Obhospodařovat tohle bojiště umí ale jen hrstka z nich. Velikáni to svěří do rukou expertům, se kterými má jejich nahrávací společnost smlouvu. Vznikají pak dublované účty (zejména Twitter), kde jeden vedou markeťáci a druhý muzikant sám. Docela šlušná mašinérie, nemyslíte? 

Apple Music do tohoto pole vstupuje a nabízí multiplatformní řešení (ano, Windows zatím opravdu nevidím jako něco zásadního). V podstatě část Facebooku a celý Twitter a Instagram v jednom. Rychlé, jednoduché, přímé. A to myslím, že je super. Zejména pro malé kapely. Hudebníci, kteří se pohybují kolem mě a mají i něco v iTunes, jsou zavaleni marketingovými věcmi, které si musí dělat sami. A to je blbý. Ideální cestou se zdá být právě @Connect. Mám novinku? BUM! Hodim jí do Connectu a lidi už si virálně obsah nasdílí na ostatní sítě. 

Coby náruživý hudební fanda už mám celkem zmatek v tom, co a jak a kde sledovat. Jen si to shrňme: 

  • Pro klipy a živáky chodím na YouTube. 
  • Pro zákulisní fotky na Instagram + Facebook. 
  • Pro rychlý novinky na Twitter. 
  • Pro poslech beta verzí před vydáním a stahování tracků na SoundCloud. 
  • Pro mixtapy a záznamy audia na Mixcloud a SoundCloud. 
  • Pro info o eventech na Facebook. 
  • Na právě vyjduvší alba/singly mě upozorňuje Spotify. 

Docela masáž pro hudebního nadšence. 

Jsem zastáncem sjednocování všeho možného a rozdrobenost některých služeb mi upřímně pije krev. Proto jsem rád, že něco podobného vzniká. Jestli to bude či nebude fungovat – takové spekulace asi nemají moc smyslu. Minimálně ne teď, kdy ještě služba nejede na 100%. 

Zase ty články z netu a co s nima…

Ovšem ne vše na poslední keynotě ve mě vyvolalo pozitivní pocity. Mluvím hlavně o Apple News. Jako… Super. Vypadá to skvěle, možnost se nechat zviditelnit je to určitě výborná a hlavně – každý web podporující RSS má možnost se nechat zaindexovat. A to se mi moc líbí. Ale jsou tu hlavně 2 věci, které mě tak trochu znervózňují. Flipboard je tou první. Ačkoli mi tato služba nevyhovuje úplně na 100%, v kombinaci s Twittrem funguje skvěle a částečně tím řeším svůj výše popsaný problém se sledováním tolika kanálů hudebníků. A druhou jsou Instant Articles na Facebooku. Facebook se stává synonymem pro internet „lidí“ a vypadá to, že teď budu coby čtenář řešit další ultimátní dilema. 

Kde konzumovat obsah?

Nedávno jsem tu o tom psal, není to vůbec jednoduché. 

  • Sdílené Odkazy v Safari (RSS aspol.)
  • Twitter
  • Facebook

Kéž by se Flipboard naučil i integrovat Sdílené odkazy.

A než se nadějeme, bude tu další služba, agregující různá média. Fungující opět trochu jinak, než zbytek. Dnes už nejde fungovat jen s obyčejnou RSS čtečkou. Obsah je různorodý a dnešní technologie nám umožňují si spolu se čtením věci i snadno doplnit krom statických objektů i o interaktivní prvky. A to je přeci super. Otázkou tedy zůstává, jak z toho ven. 

…to be continued

Zanechat Odpověď

